×

Goede kwaliteit? Vanzelfsprekend!

Wij bieden mensen met hersenletsel passende zorg en ondersteuning. Zodat ze op hun eigen wijze verder kunnen na hersenletsel. Vanzelfsprekend voldoet de kwaliteit van onze zorg en ondersteuning aan de vastgestelde kwaliteitsnormen.

Ondersteuningsplan voor cliënten

Natuurlijk gaat kwaliteit ook over hoe onze cliënten onze zorg ervaren, wat belangrijk voor ze is. Daarom geven wij hen veel persoonlijke aandacht. We willen weten wat iemand beweegt, wat hij of zij nodig heeft om verder te komen. Hiervoor gaan we in gesprek met cliënten en hun naasten. Samen maken we afspraken in het ondersteuningsplan. Dit stellen we jaarlijks bij.

Ervaringsonderzoeken voor cliënten en medewerkers

We horen ook graag van onze cliënten waar ze tevreden mee zijn en wat beter kan. Daarom doen wij cliënt-ervaringsonderzoeken in onze woonbegeleidingscentra, bij de activiteitencentra en bij de begeleiding thuis. Dit gebeurt volgens de landelijke methodiek ‘Dit vind ik ervan’ 2.0. Voor extramurale cliënten hebben we een eigen ervaringsonderzoek opgesteld.

Daarnaast doen we onderzoek naar de ervaringen van onze medewerkers. We vinden het belangrijk dat ze met plezier bij ons werken en voldoening uit hun werk halen.
 

Kwaliteitskader gehandicaptenzorg

Wij werken volgens het kwaliteitskader gehandicaptenzorg. Dit houdt in dat we voortdurend en gestructureerd werken aan het verbeteren van onze zorg- en dienstverlening.


HKZ-certificaat

Wij zijn gecertificeerd volgens het model Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector (HKZ) gehandicaptenzorg. Dat betekent dat we voldoen aan de gestelde kwaliteitsnormen. Er is continu aandacht voor cliëntveiligheid, risico’s en verbetering van de zorg- en dienstverlening.

Documenten en rapportages op het gebied van kwaliteit.

Cliënt van SGL is papier aan het lamineren
SGL watermerk

Anderen bekeken ook: