×
Voor onze cliënten

Hoe wij denken en handelen hoeven wij u waarschijnlijk niet meer uit te leggen. Dat wij openheid en eerlijkheid van groot belang vinden en dat u bepaalt, ervaart u hopelijk elke dag. Wij informeren u graag maar horen ook graag uw mening. Lees hieronder hoe we elkaar verder helpen.

Hoe wij u informeren

Wij vinden het belangrijk om u als cliënt op de hoogte te houden. Dit doen we in de eerste plaats door met u te praten. Hiernaast informeren wij via bijvoorbeeld nieuwsbrieven, posters, filmpjes en onze website. Als cliënt bij SGL heeft u digitaal toegang tot verschillende gegevens via het cliëntportaal. Ook heeft u toegang gekregen tot een digitale informatiemap met veel informatie over praktische zaken bij SGL. Verder staan uw begeleider en onze zorgbemiddelaars natuurlijk altijd voor u klaar. Klik op onderstaande button voor al onze brochures, folders, rapportages, video's en meer.

Brochures en folders

Cliëntportaal met alle informatie voor u 

Het cliëntportaal is een digitale afgeschermde omgeving voor cliënten van SGL en hun mantelzorgers. In het cliëntportaal heeft u inzage in diverse gegevens. Denk daarbij aan een cliëntprofiel met onder andere uw adresgegevens, rapportages, uw cliëntplan en evaluaties. Hiernaast is er een agenda opgenomen waarin SGL-afspraken staan, zoals bijvoorbeeld bezoek aan dagbesteding of een afspraak voor begeleiding thuis. Ten slotte kunt u via het cliëntportaal berichten sturen naar of informatie uitwisselen met uw persoonlijk begeleider.

Log in op cliëntportaal

Vragen over cliëntportaal?

Wilt u meer uitleg over de werking van ons cliëntportaal? Kijk dan in de handleiding die u hier terugvindt. Met vragen kunt u tevens terecht bij uw persoonlijk begeleider. Bekijk hier de spelregels van ons cliëntportaal.   

Medezeggenschap 

Transparantie en gelijkwaardigheid vinden wij belangrijke waarden. We horen dan ook graag hoe u over bepaalde zaken denkt. Wat gaat er bijvoorbeeld goed en wat kan er beter? Wat zijn uw wensen en behoeftes? Uw mening en ideeën zijn meer dan welkom.

Lees meer over medezeggenschap

Veelgestelde vragen

Het vervoer bij SGL wordt geregeld door Bureau Actief en uitgevoerd door Connexxion Taxi Services. Hieronder vindt u meer informatie.

Vragen?
T: 045 - 800 09 00
E: bureau-actief@sgl-zorg.nl

Hieronder vindt u informatie over de producten en diensten waar u als bewoner van een van onze (Wet langdurige zorg) woonlocaties recht op hebt. 

Langdurige zorg en ondersteuning voor volwassenen is in Nederland geregeld in drie zorgwetten: de Wmo 2015, de Zorgverzekeringswet en de Wet langdurige zorg (Wlz). De aard van uw zorgbehoefte bepaalt vanuit welke wet u zorg krijgt.

Meer informatie
Heeft u vragen over een vergoeding of eventuele eigen bijdrage en vindt u het antwoord niet op onze website? Kijk dan op www.hetcak.nl of neem contact op met één van onze zorgbemiddelaars. Zij staan altijd voor u klaar om uw vragen te beantwoorden.

Als u ondanks onze goede bedoelingen een klacht hebt, lees dan in onderstaande brochure wat u kunt doen. Hierin staan ook de contactgegevens van de cliëntvertrouwenspersoon, de klachtenfunctionaris, de klachtencommissie van SGL en de geschillencommissie gehandicaptenzorg.

Bekijk ook ons meest actuele kwaliteitsrapport voor het jaarverslag m.b.t. klachten.

Vragen?
T: 088 - 024 51 44
E: klachtenfunctionarissgl@cbkz.nl

Klik op onderstaande button om alle veelgestelde vragen te bekijken

Alle veelgestelde vragen